1- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
2- استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
3- دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
چکیده: (12646 مشاهده)
در سالهای اخیر، بسیاری از شرکتها به این باور رسیدهاند که یکی از با ارزشترین داراییهای آنها، برندهای محصولات و خدمات آنها میباشد. شناخت هر چه بیشتر و دقیقتر مفاهیمی چون رضایت از برند و سازههای شکلدهنده آن، دانش دستاندرکاران در این حوزه را عمیقتر خواهد کرد و طراحی و برنامهریزی بهتری در حوزه فعالیتهای فروش و برندسازی در اختیار قرار خواهد داد. بنابراین هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی اثر رضایت از برند بر قصد خرید مجدد مصرفکننده است. همچنین هدف دیگر تحقیق بررسی نقش تعدیلگرانه سبک زندگی و ارزش لذتجویانه در این رابطه است. تحقیق حاضر یک پژوهش کاربردی و توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق را مشتریان لوازم خانگی ایرانی و خارجی در شهر تهران تشکیل میدهند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه است که در اختیار 413 نفر از مشتریان به صورت در دسترس به عنوان نمونه قرار داده شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل عاملی تأییدی و حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان داد که رضایت از برند و ابعاد آن شامل خوشنودی، خوشحالی و قانع بودن از برند تأثیر معناداری بر قصد خرید مجدد مشتریان لوازم خانگی دارد. همچنین متغیرهای سبک زندگی و ارزش لذتجویانه رابطه میان رضایت از برند و قصد خرید مجدد را بهطور مثبت و معناداری تحت تأثیر قرار میدهد
نوع مقاله:
علمی پژوهشی |
موضوع مقاله:
رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی دریافت: 1396/7/30 | پذیرش: 1397/3/30 | انتشار: 1397/4/2