Organizational Resources Management Researches
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
ORMR
Literature & Humanities
http://ormr.modares.ac.ir
1
admin
2228-6977
2538-2861
1425
fa
jalali
1395
4
1
gregorian
2016
7
1
6
1
online
1
fulltext
fa
طراحی الگوی عملکرد برند در بازارهای صنعتی
Designing a Model of Brand Performance in Industrial Markets
در شرایط بهشدت رقابتی امروزی حفظ و توسعه سهم بازار نتیجه عملکرد برند است. تأمینکنندگان برای حفظ و بهبود جایگاه خود در برابر رقبای خود باید به برندسازی و مدیریت برند مبادرت ورزند. ارتقای ارزش برند بهعنوان یک مزیت رقابتی متمایز و غیر قابل تقلید مطرح است و بر نقش آن در برتری برند نسبت به برندهای رایج در بازار تأکید میشود. بنابراین بررسی عوامل اثرگذار بر عملکرد برند موضوعی پراهمیت در اجرای استراتژیهای بازاریابی به شمار میرود. در این مقاله به این سؤال اساسی پرداخته میشود که چه عواملی میتواند منجر به بهبود عملکرد برند در بازارهای صنعتی شود؟ متغیرهای تحقیق از نقطه نظر کارشناسان و اعضای مرکز خرید شرکتهای تولیدکننده لوازم خانگی شهر تهران بررسی شده است. نتایج حاکی از آن است که ارزش ویژه برندB2B، مسئولیت اجتماعی و شهرت تأمینکننده، ترجیح برند و قصد تکرار خرید، اثرات مثبتی بر عملکرد برند دارند. شهرت و مسئولیت اجتماعی تأمینکننده نیز تأثیر معنادار و مثبتی بر ارزش ویژه برند B2B دارد و همین طور روابط بین مسئولیت اجتماعی و شهرت تأمینکننده، ارزش ویژه برند و ترجیح برند، ترجیح برند و قصد تکرار خرید معنادار و مثبت بود. تأمینکنندگان داخلی میتوانند از یافتههای تحقیق بهمنظور برندسازی و مدیریت عملکرد برند خود در بازارهای صنعتی داخلی و بینالمللی استفاده کنند.
In today's highly competitive conditions to maintain and expand market share is the result of brand performance. Suppliers to maintain and improve its position against competitors must pay attention to branding and brand management.Therefore, identifying of factors influencing brand performance is an important issue in the implementation of marketing strategies.In this article, the researchers explore to thisquestion: What factors influencing on brand performance? This study discusses variables from customers’ viewpoints by taking the sample of industrial purchasersand buying center of experts from manufacturers of home appliances in Tehran.106analyzed questionnaires from buying center was presented to. PLS software was used to test hypotheses.The results of the data analysis confirmed that all of theHypothesis.Research Results indicate thatsupplier social responsibility, reputation, B2B brand equity, brand preference and purchasing repeat and loyalty intentions havesignificant and positive effect on brand performance. Relationships reputationand social responsibility on B2B brand equity;social responsibility and reputation;B2B brand equity and brand preference; brand preference and purchasing repeat intentions was significant positively. Internal Suppliers can use the researchfindings to branding and brand performance management in internal and externalindustrial markets.
مسئولیت اجتماعی شرکت,ارزش ویژه برند B2B,عملکرد برند,بازارهای صنعتی,شهرت شرکت,ترجیح برند,قصد تکرار خرید
Corporate Social Responsibility,B2B brand equity,Brand Performance,industrial markets,Reputation,brand preference,repeat purchasing and loyalty intentions
71
103
http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-28-1000-7313&slc_lang=fa&sid=28
ali
rastegar
عباس علی
رستگار
100319475328460063126
100319475328460063126
No
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
amin
haghighat
امین
کهیاری حقیقت
100319475328460063125
100319475328460063125
Yes
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بینالملل، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
mina
haghighat
مینا
کهیاری حقیقت
100319475328460063124
100319475328460063124
No
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، گروه مکانیک، دانشکده مهندسی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران