دوره 5، شماره 4 - ( 1394 )                   جلد 5 شماره 4 صفحات 201-176 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- استادیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری و دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل، گروه آموزشی مدیریت بازرگانی،دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
2- استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکتری مدیریت وزرشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
3- استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکترای فیزیولوژی ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
4- داشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، گرایش بازاریابی بین الملل ، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
چکیده:   (5239 مشاهده)
آگهی‌های خدمات عمومی که یک مقوله مهم در بازاریابی اجتماعی است، افزایش هوشیاری عمومی و توسعه راه‌حل‌های ممکن برای مسائلی است که مربوط به عموم مردم بوده و باورها، طرز تلقی، رفتار و قصد آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. با این زمینه پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آگهی‌های خدمات عمومی بر قصد کمک مالی با در نظر گرفتن نقش میانجی ترشح هورمون اکسی‌توسین انجام شده است. طرح تجربی پژوهش، طرح پیش‌ آزمون و پس آزمون با یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان زن دانشگاه مازندران بودند که از طریق همتاسازی نمونه لازم انتخاب و برای هر گروه 10 نفر تعیین شد. در این پژوهش افراد در معرض نمایش فیلم تبلیغاتی با مضمون آگهی‌های خدمات عمومی قرار گرفتند. البته قبل و بعد از نمایش فیلم از هر فرد خون‌گیری به عمل آمد. در‌نهایت افراد به پرسشنامه‌ای که برای سنجش متغیر قصد کمک مالی تهیه شده بود، پاسخ دادند. داده‌ها تجزیه و تحلیل و فرضیه‌ها آزمون شدند. در پایان نتایج نشان داد که میانگین‌ها برابر شده و آگهی‌های خدمات عمومی بر قصد کمک مالی با در نظر گرفتن نقش میانجی ترشح هورمون اکسی‌توسین تأثیرگذار نمی‌باشد و فرضیه‌های پژوهش رد شدند.
متن کامل [PDF 174 kb]   (4540 دریافت)    
نوع مقاله: علمی پژوهشی | موضوع مقاله: مدیریت بازرگانی
دریافت: 1393/7/28 | پذیرش: 1394/12/1 | انتشار: 1395/3/11

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.