دوره 1، شماره 3 - ( 1390 )                   جلد 1 شماره 3 صفحات 79-55 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
2- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
چکیده:   (11251 مشاهده)
مفهوم پردازی کارکردهای ترفیع کارآفرینانه مبتنی بر تبلیغات کلامی در فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری چکیده ترفیع کارآفرینانه به مثابه یکی از کارکردهای بازاریابی کارآفرینانه در معرفی و پیشبرد محصولات براساس روش های خلاقانه و کم هزینه می باشد. تبلیغات کلامی در گستره پیشبرد خدمات جایگاه برجسته ای در ترفیع کارآفرینانه دارد. نوآوری این تحقیق شناسایی، تبیین و مفهوم پردازی کارکردهای تبلیغات کلامی در صنعت بیمه و به طور خاص بیمه عمرو سرمایه گذاری است. رویکرد مورد استفاده در پژوهش از نوع کیفی و در قالب استراتژی پژوهش موردی مرکب می باشد که در آن از منابع متنوع اطلاعاتی از جمله مطالعات اسنادی و مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 20 تن از افراد فعال و متخصص جامعه آماری در 12 شرکت بیمه خصوصی بهره گرفته شده است. یافته های تحقیق حاکی از آنست که کارکردهای تبلیغات کلامی در فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری شامل 5 تم، 7 زیرمؤلفه و 22 گویه می باشد. این تم ها شامل ارتباط میان فردی، قابلیت انتشار، تأثیرگذاری، انتشار گسترده و عدم کنترل کامل می باشد که در شرکتهای مختلف تفاسیر گوناگون به خود می گیرند. کلمات کلیدی مقاله: ترفیع کارآفرینانه، تبلیغات کلامی، بیمه عمر و سرمایه گذاری، فروش بیمه، مفهوم پردازی
     

دریافت: 1390/6/13 | پذیرش: 1390/8/1 | انتشار: 1390/9/20

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.