1- استادیار گروه مدیریت،دانشکده علوم اداری، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
2- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
چکیده: (5790 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر تفکر انتقادی با توجه به متغیر میانجی سبکهای مدیریتی صورت گرفته است. پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد و جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان و مدیران هتلهای واقع در شهر اصفهان بوده که از میان آنها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، 172 پرسشنامه دریافت و مورد ارزیابی قرارگرفت. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است. آلفای به دست آمده برای بازاریابی داخلی 87/0، تفکر انتقادی 88/0 و سبکهای مدیریتی 90/0 میباشد. به منظور تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS و Amos و از روشهای آماری تحلیل رگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق مدل مفهومی ارائه شده را تأیید کرد. نتایج معادلات ساختاری نیز نشان داد که بازاریابی داخلی بر میزان تفکر انتقادی کارکنان با توجه به متغیر میانجی سبکهای مدیریتی تأثیر دارد.
نوع مقاله:
علمی پژوهشی |
موضوع مقاله:
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی دریافت: 1393/10/14 | پذیرش: 1395/7/1 | انتشار: 1395/7/5