دوره 5، شماره 4 - ( 1394 )                   جلد 5 شماره 4 صفحات 201-176 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shirekhodayi M, farzan F, fathi R, khalili F, roshan N. The Impact of Public Service Advertising on Intention to Donate: Explaining Role of Mediator Secretion of Oxytocin Hormone. ORMR 2016; 5 (4) :176-201
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-9416-fa.html
شیرخدایی میثم، فرزان فرزام، فتحی رزیتا، خلیلی پالندی فرشته، طهماسبی روشن ندا. تأثیر آگهی‌های خدمات عمومی بر قصد کمک مالی: تبیین نقش میانجی ترشح هورمون اکسی‌توسین. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1394; 5 (4) :176-201

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-9416-fa.html


1- استادیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری و دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل، گروه آموزشی مدیریت بازرگانی،دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
2- استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکتری مدیریت وزرشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
3- استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکترای فیزیولوژی ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
4- داشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، گرایش بازاریابی بین الملل ، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
چکیده:   (5218 مشاهده)
آگهی‌های خدمات عمومی که یک مقوله مهم در بازاریابی اجتماعی است، افزایش هوشیاری عمومی و توسعه راه‌حل‌های ممکن برای مسائلی است که مربوط به عموم مردم بوده و باورها، طرز تلقی، رفتار و قصد آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. با این زمینه پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آگهی‌های خدمات عمومی بر قصد کمک مالی با در نظر گرفتن نقش میانجی ترشح هورمون اکسی‌توسین انجام شده است. طرح تجربی پژوهش، طرح پیش‌ آزمون و پس آزمون با یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان زن دانشگاه مازندران بودند که از طریق همتاسازی نمونه لازم انتخاب و برای هر گروه 10 نفر تعیین شد. در این پژوهش افراد در معرض نمایش فیلم تبلیغاتی با مضمون آگهی‌های خدمات عمومی قرار گرفتند. البته قبل و بعد از نمایش فیلم از هر فرد خون‌گیری به عمل آمد. در‌نهایت افراد به پرسشنامه‌ای که برای سنجش متغیر قصد کمک مالی تهیه شده بود، پاسخ دادند. داده‌ها تجزیه و تحلیل و فرضیه‌ها آزمون شدند. در پایان نتایج نشان داد که میانگین‌ها برابر شده و آگهی‌های خدمات عمومی بر قصد کمک مالی با در نظر گرفتن نقش میانجی ترشح هورمون اکسی‌توسین تأثیرگذار نمی‌باشد و فرضیه‌های پژوهش رد شدند.
متن کامل [PDF 174 kb]   (4519 دریافت)    
نوع مقاله: علمی پژوهشی | موضوع مقاله: مدیریت بازرگانی
دریافت: 1393/7/28 | پذیرش: 1394/12/1 | انتشار: 1395/3/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.