دوره 12، شماره 4 - ( 1401 )                   جلد 12 شماره 4 صفحات 118-97 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Heydari A, yazdani H, Hakim A, Zarei Matin H, babashahi J. Provide a roadmap for digital transformation in the field of human resource with a Meta-synthesis approach. ORMR 2023; 12 (4) :97-118
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-61483-fa.html
حیدری آزاده، یزدانی حمیدرضا، حکیم امین، زارعی متین حسن، باباشاهی جبار. ارائه نقشه‌راه تحول دیجیتال در حوزه منابع انسانی با رویکرد فراترکیب. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1401; 12 (4) :97-118

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-61483-fa.html


1- دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
2- استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
3- استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. ، hakim@ut.ac.ir
4- استاد، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
5- استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
چکیده:   (1101 مشاهده)
هدف: به‏رغم سرمایه‏گذاری‏های انبوه در حوزه مدیریت منابع انسانی دیجیتال، نرخ شکست این طرح‌ها بالا است. یکی از مهم‌ترین دلایل شکست این طرح‌ها، وجودنداشتن یک نقشه‌راه و متدولوژی مناسب برای منابع انسانی دیجیتال می‌باشد. بنابراین هدف از پژوهش حاضر ارائه نقشه‌راه تحول دیجیتال در حوزه منابع انسانی است.
روش‌شناسی: پژوهش حاضر با استفاده از روش فراترکیب انجام شده است. ابزار گردآوری داده‌ها و اطلاعات در پژوهش حاضر، اسناد و مدارک گذشته در این زمینه است که بهطورکلی شامل 31 مقاله میشود. شیوه تحلیل داده‌ها براساس کدگذاری سهمرحله‌ای است.
یافته‌ها: نتایج بیانگر این است که نقشه‌راه تحول دیجیتال در حوزه منابع انسانی شامل سه لایه زیرساخت، فرایندها و اهداف می‌باشد. لایه زیرساخت دربرگیرنده عوامل فنی و فناوری نوین، عوامل انسانی و فرهنگی، عوامل مدیریتی و عوامل سازمانی؛ لایه فرایندها دربرگیرنده سه بحث اصلی: فعالیت‌های پشتیبانی، فعالیت‌های اصلی و فعالیت‌های ارزیابی و توسعه‌ای و لایه اهداف دربرگیرنده: کارکنان دیجیتال، محیط کار دیجیتال، یکپارچگی راهبردی، بهبود تجربه کارکنان، بهبود زمان، هزینه و کیفیت خدمات منابع انسانی می‌باشد.
متن کامل [PDF 961 kb]   (447 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی کیفی | موضوع مقاله: رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی
دریافت: 1401/2/23 | پذیرش: 1401/4/22 | انتشار: 1401/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.