دوره 12، شماره 4 - ( 1401 )                   جلد 12 شماره 4 صفحات 27-11 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi R, Sahraei S, Saheb T. Ranking the effective dimensions of knowledge management on the acceptance of digital banking in the banking industry (Case study:Parsian Bank). ORMR 2023; 12 (4) :11-27
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-58441-fa.html
احمدی راضیه، صحرایی شقایق، صاحب طاهره. رتبه بندی ابعاد موثر مدیریت دانش بر پذیرش بانکداری دیجیتال در صنعت بانکداری (مطالعه موردی: بانک پارسیان). پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1401; 12 (4) :11-27

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-58441-fa.html


1- کارشناسی ارشد، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و افتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
2- استادیار، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و افتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. ، s.sahraei@modares.ac.ir
3- استادیار، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و افتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
چکیده:   (911 مشاهده)
دانش بهعنوان یکی از عوامل موفقیت سیستم بانکی بسیار موردتوجه است. ازاینرو بانکها سعی بر مدیریت مؤثرتر و کارآمدتر دانش موجود در سازمان بهمنظور بهبود عملکردشان دارند. همچنین بانکها باتوجهبه نقش مهم تحول دیجیتال در پیشرفت سازمانها تلاش میکنند با تمرکز و توجه بیشتر بر این حوزه و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال نهتنها سهم بازار خود را حفظ کرده بلکه از رقبای خود پیشی بگیرند. از همین رو تلاش شده است تا با شناسایی ابعاد مؤثر مدیریت دانش که بر پذیرش بانکداری دیجیتال تأثیرگذار هستند، به رتبهبندی این عوامل پرداخته شود تا مدیران صنعت بانکداری بتوانند باتوجهبه سطح تأثیر این عوامل، درخصوص تقویت میزان استفاده از آنها در افزایش سطح پذیرش بانکداری دیجتیال از سوی مشتریان خود اقدام کنند. در مرحله اول این پژوهش، پرسشنامه طراحیشده ابعاد مؤثر مدیریت دانش بر پذیرش بانکداری دیجیتال بهوسیله خبرگان بانکی که در حوزه مدیریت دانش، فناوری اطلاعات و بانکداری دیجیتال فعال هستند، تکمیل شد. پس از بررسی نظرات خبرگان با استفاده از روش دلفی پرسشنامه مقایسات زوجی طراحی شد و درنهایت با استفاده از روش دیماتل ابعاد مؤثر مدیریت دانش بر پذیرش بانکداری دیجیتال رتبهبندی شدند. ازآنجاییکه هدف روش دیماتل مشخصکردن نحوه نفوذ عناصر بر یکدیگر است، در بررسی شاخصهای کل، شاخص فناوری اطلاعات با بیشترین مقدار، بهطور قطع یک نفوذکننده قوی و شاخص اربابرجوع با کمترین مقدار، تحت نفوذ سایر عوامل قرار دارند.
متن کامل [PDF 287 kb]   (799 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی کیفی | موضوع مقاله: رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی
دریافت: 1400/10/15 | پذیرش: 1401/7/4 | انتشار: 1401/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.