دوره 1، شماره 3 - ( 1390 )                   جلد 1 شماره 3 صفحات 136-107 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Increasing Knowledge Creation: Explanation of the Role of Organizational Intelligence and Organizational Learning (Case Study in Saipa Yadak Trading Co.). ORMR 2011; 1 (3) :107-136
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-5756-fa.html
ارتقای خلق دانش سازمانی:تبیین نقش هوش سازمانی و یادگیری سازمانی ( شرکت سایپا یدک). پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1390; 1 (3) :107-136

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-5756-fa.html


چکیده:   (9003 مشاهده)
  در اقتصاد جدید، دانش نقش کلیدی در جامعه ایفا می کند و خلق دانش کلید رشد است. باور بر این است که عوامل سازمانی متفاوتی بر خلق دانش تأثیر دارد. در این مطالعه محققان به بررسی نقش هوش سازمانی بر خلق دانش از راه یادگیری سازمانی پرداخته اند. برای آزمون 3 فرضیه پژوهش از نمونه 140 نفره از کارکنان دفتر مرکزی شرکت سایپا یدک استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطه علی بسیار قوی میان هوش سازمانی و یادگیری سازمانی و نیز میان هوش سازمانی با خلق دانش وجود دارد. هم چنین رابطه علی مثبت و معنادار میان یادگیری سازمانی و خلق دانش وجود دارد.  
متن کامل [PDF 426 kb]   (3392 دریافت)    

دریافت: 1391/5/17 | پذیرش: 1391/5/17 | انتشار: 1391/5/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.