دوره 11، شماره 4 - ( 1400 )                   جلد 11 شماره 4 صفحات 45-25 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ramezani E, Rajabzadeh ghatari A, Baradaran V, Shoar M. modeling of Electronic Word of Mouth Marketing with Emphasis on Customer Behavior and Business Improvement. ORMR 2022; 11 (4) :25-45
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-49537-fa.html
رمضانی الهام، رجب زاده قطری علی، برادران وحید، شعار مریم. مدلسازی بازاریابی توصیه‌ای ‌الکترونیکی با تأکید بر رفتار مشتری و بهبود کسب‌و‌کار. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1400; 11 (4) :25-45

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-49537-fa.html


1- دانشجوی دکتری، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران.
2- استاد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. ، alirajabzadeh@modares.ac.ir
3- دانشیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران.
4- استادیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران.
چکیده:   (1645 مشاهده)
هدف از این پژوهش مدلسازی بازاریابی توصیه‌ای ‌الکترونیکی با تأکید بر رفتار مشتری و بهبود کسب‌و‌کار است. دراینراستا به شناسایی و بررسی تأثیر عوامل مختلف بر نتایج بازاریابی توصیه‌ای ‌الکترونیکی و همچنین بررسی اثرهای اجرای موفق این بازاریابی بر رفتار‌ مشتریان و بهبود کسب‌وکارهای ‌الکترونیکی پرداخته شده است. روش پژوهش، توصیفی‌ پیمایشی از نوع همبستگی است. در مدل مفهومی پژوهش، متغیرهای مستقل تعامل مشتری، کانال بازاریابی توصیه‌ای، کیفیت پیام و تصویر برند به همراه مؤلفه‌های آنها بر‌اساس مرور ادبیات شناسایی و  فرضیه‌های پژوهش تدوین شده‌اند. بهمنظور بررسی اثر مؤلفه‌های شناسایی شده بر موفقیت بازاریابی توصیه‌ای و اعتبار مدل مفهومی پژوهش از ابزار پرسشنامه و نظرهای کاربران سایت‌های فروش ‌اینترنتی در ایران استفاده شده است. نمونه آماری نیز بهدلیل نامحدود‌بودن جامعۀ آماری براساس فرمول کوکران 384 برآورد شد که بهمنظور بررسی و ارائه مدل نهایی از رویکرد معادلات ‌ساختاری با نرمافزار PLS Smart استفاده شد. تحلیل آماری داده‌ها و نتایج پژوهش نشان‌دهنده آن است که تعامل مشتری، کانال بازاریابی توصیه‌ای‌، کیفیت‌پیام و تصویر ‌برند تأثیر مثبت و معناداری بر نتایج این نوع از بازاریابی که تغییر رفتار مشتری و بهبود کسب‌و‌کار است، دارد.
متن کامل [PDF 385 kb]   (485 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: استراتژی و مدیریت
دریافت: 1399/11/6 | پذیرش: 1400/5/7 | انتشار: 1400/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.