دوره 2، شماره 1 - ( 1391 )                   جلد 2 شماره 1 صفحات 90-68 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mapping of social capital in entrepreneurial firms marketing (case study: food industry). ORMR 2012; 2 (1) :68-90
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-12309-fa.html
رضوانی مهران، خداداد حسینی سید حمید، طغرایی محمد تقی. نگاشت مفهومی سرمایه اجتماعی در بازاریابی بنگاه‌های کارآفرین (مورد مطالعه: صنایع غذایی). پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1391; 2 (1) :68-90

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-12309-fa.html


1- دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
2- دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
3- کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران
چکیده:   (5696 مشاهده)
برخورداری از سرمایه اجتماعی قوی ، منجر به دسترسی سریع و با زمانبندی مناسب به مجموعه متنوعی از اطلاعات رقابتی می شود. و از اینرو که اطلاعات دریافتی از افراد مورد اطمینان، عموما دقیق، مرتبط و قابل اتکا هستند؛ یکی از مولفه های کلیدی فرصت های کارآفرینی به شمار می آید. نوآوری پژوهش حاضر در بررسی توامان سرمایه اجتماعی و بازاریابی به مثابه کارکردهای سازمانی با استفاده از روش شناسی نگاشت مفهومی به مثابه ترکیبی از روش های استقرایی و قیاسی است. در فرآیند اجرای پژوهش روش نمونه گیری هدفمند ملاکی و مصاحبه های نیمه ساختاریافته عمیق از 10 نفر از خبرگان موضوع تا مرحله اشباع استفاده شد. نتایج مطالعه گویای جایگاه برجسته و نمایان سرمایه اجتماعی و ابعاد آن در فعالیت های بازاریابی بنگاه های کارآفرین است. به طوریکه سرمایه اجتماعی بر 5 خوشه ی آمیخته بازاریابی، کنترل و ارزیابی بازار، تحقیقات بازار و تحلیل رفتار مشتری، عوامل راهبردی و عوامل درون سازمانی؛ و 15 زیرخوشه ی توزیع، ترفیع، قیمت و محصول(آمیخته بازاریابی)؛ مشتریان، رقبا، تامین کنندگان و سیستم ها و روش ها(کنترل و ارزیابی بازار)؛ رفتار مشتری و سیستم ها و روش ها(تحقیقات بازار و تحلیل رفتار مشتری)؛ ساختار، سبک و کارکنان(عوامل درون سازمانی)؛ و مشتری و ورود به بازار(عوامل راهبردی) را نگاشت می کند.
متن کامل [PDF 464 kb]   (4599 دریافت)    

دریافت: 1390/9/13 | پذیرش: 1391/3/2 | انتشار: 1392/2/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.